Sunday, July 6, 2014

rezeki


"wahai Tuhan kami, berilah kebaikan kami di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari azab neraka"

aku harap setiap duit yg aku dh bg dkt mak adlh duit yg halal, 
duit dari titik peluh ku
semoga ALLAH terima setiap titik peluhku selama nie
aku bukan datang dari kluarga yg susah 
dan aku cuba utk tidak menyusahkan
ALHAMDULILLAH sejak aku berada d alam univrsti nie,
 aku dh xmintk duit kat mak
klu aku mintk pun, aku akan bayar blek..
aku dpt pnjmn boleh ubah selangor
then aku join palapes, dpt la elaun ckit..
cukup utk tampung blnja aku n mak kt kg

dulu..aku hapy sgt nk join trainng 
klu join trainng dpt elaun 
sbb aku nk kmpul duit, nk jmpe cinta hati aku
sblm nie, asyik dia je kluarkn duit utk jmpa aku
knonnya aku nk wat sprise kt dia, dh plan dh
tapi sia-sia! dia dh xda dh, dh xda pa lg ak nk kejar
xperlu dh aku nk trainng briya-iya, cukupla kut
sbb tu aku dh xaktfkn diri dlm palapes tu, ak byk secure
aku mula membenci pun, benci dunia upnm, benci askar
aku lalai dlm dunia nie, sbb tu dia benci aku
benci sgt dunia aku, aku layak utk d benci
tapi awk! xpnh ada org laen laen dpt gnti awk d hati sy
terok mana pun sy, hati sy tetap cintakan awk

cukupla kut brcite bnda2 sedih nie, xbest pn
ha!!!
rmai mmbe2 aku pelik, mana prginya duit2 elaun aku kn? 
sbnrnya duit2 tu smua bkn utk ak sorg tp utk mak gak
biasela bila blek kg, smua xde, brg2 dapur, tu rosak, nie rosak
moto nouvo aku pun manja sgt, ada ja dia nk wat hal klu duit ada
tapi xpela, moto tu gak yg bawak aku g skolah dulu

aku da pasang niat nk wat lesen kete tapi...
aku kne batalkan niat tu, ada bnda yg lg pnting
xpela, da rzkinya kt tmpt laen kn,
 so skang kne kmbli kpd niat yg asal
betolkan moto mak, kcian plak aku tngok mak,
bwk moto nouvo aku tu
moto aku tu berat, mak dh la mcm lidi orgnya..
xpla, duit abis kat moto mak pun..asal mak xjd pape lg
dia dh cukup berat slma brtahun-tahun dia tnggung ak sorg2
nmpk entry nie cm sedih kn?? hahah! wa xsedih pn la
wa kan sado! sado celah mana?? hahah


No comments:

Post a Comment