Thursday, July 17, 2014

ikan baung masak tempoyak+coconut shake

cbe korg tengok muka aku betol2!!
da muka budak rajin x?? hahah


ye! aku mmg seorg yg pemalas tp 4 certan thing je
malas bukan tanda xreti k, tngok tngn la kwn, haha
bila mls aku dtg, tido 2,3hri xsedar2 pn leh jadi
lagi2 klu hati xtenang, mmg cm org matila jwbny

tapi! bila rajin aku dtg! smua bnda aku wat
nmpk je kn aku nie cm laki tp byk kmhran ak tau
memasak pun boleh! menjahit pun boleh bro!
blaus yg aku pkai kbnykkn nya aku wat sndiri
tapi time tu mmg tngh rajin n hati aku tngh happy

smlm! ttbe aku nak masak, xtaula knp
nak kata hapy, mmg tak la jwbnye, mkin sakit dela
smlm aku masak pengat durian wat cicah roti jala
simple je kan?? bkn tu je, aku msk gulai skli, gulai ikan
ari nie aku masak ikan baung masak tempoyak
ikan baung tu cam  keli tp wana putih n bulat ckit
tp yg lawak lepas siang ikan tu, aku xtau nk ptong bpe
last2 aku bia brsihkn sekor2 je, tnggu mak yg ptong

taraaaa!!!

sape nk resepi??
meh sy bg! bahan2 dia adalah:
bwg merah n putih, halia, kunyit hidup, cili hjau n merah, cili giling, tempoyak ofcse kena ada,, blander smua bahan2 nie ok!
then masak teros, bubuh air k ikot bpe byk kuah yg korg nak la
pastu bubuh ikan, daun kesum n serai yg dh d ketuk, jgn lupa garam k!!
pastu tnggu je smpai dia masak! siap dan boleh d makan..
simple rite??? =)

ok done lauk! air?? aku wat coconut milk shake! my fav
xkan nk rspi gak kot?? simple je! kelapa,susu,aiskrim,gula ckit n ice
senang kn?? nah aku blnja gmbr!! hehe


alhamdulillah! wlaupun simple tp nie cukup utk kmi br3 branak, ak, mak n my abah tiri..
aku harap 1day aku akan masak utk dia plak, cinta hatiku! AFZ
inshaALLAH klu itu jodoh ku, ak xnk ksmpurnaan
aku harap aku da peluang utk betulkn segala ksilapan aku
semoga ALLAH prmudahkn, janji ALLAH kn pasti!!


No comments:

Post a Comment