Wednesday, February 16, 2011

Jiwa ku kacau..!!

Kdg2 org tngok aku nie hapy je
Tpi klu sape yg jd frenz kat fb
 siti solihah BKQ
cmfm korg tension ngan status2 aku
ayt2 jiwang je yg kluar
klu yg brbunga2 tak pe, nie smua ayt pasrah
itulah aku sbnrnye
aku nie minah jiwang n sgt suke lyn perasaan sendiri

….dan….
Semua ayat yg aku publsh tu hasil nukilan aku sendiri
Aku xpenah cube tok ciplak ayt dlm novel
Sebb aku xsuke baca novel..!!

Hatiku mula berbicara:

sampai bila aku perlu tabah begini..
n terpaksa berselindung d sbalik byg2 sndiri..
byg2 yg mula hilang dek matahari yg hendak trbenam..
maaf..
andai setiap yg aku lakukan mnyakiti hatimu.
aku ingin kau tahu hati ku lebih terluka..
mungkin susah untk percaya akan dirimu kmbali..
namun...aku tetap mnyintaimu
kuatkah aku untuk bertahan..
mampukah aku berubah hati..
patutkah aku membenci dia..
sampaikah hati aku untuk berbuat begitu..
adakah aku harus mengundur diri??
atau terus menunggu kata putus yg tak pasti??
kuatkah diriku ini..
untuk terus menunggu ianye lagi..
bila hati aku kesunyian..
aku mula buat perangai..
tapi laupn aku menggatai
aku tau batas2 yg perlu d jaga
n aku masih mnyintai dia..
bila kejujuran d persoalkn..
kasih syg semakin pudar..
hati yg sakit semakin merana..
walau kite brselisihan pendapat..
hari2 ku tetap mendoakn kbahagiaanmu..
kerna aku masih menyintaimu seperti dulu..
Kdg-kdg sy mlihat sseorang tu sunggh gembra dari luarn..
ttapi dlm hati sseorang trsbut blum tntu lgi gmbira sprti d luar..
dan dlm hati tu pnuh dgn keskitan dan kdukaan yg tidk prnah sy pkir
bhwa sbnrnye tulah d namakn PENDERITAAN.!!!
adakah aku yg berslh..
adakah aku yg terasa..
adakah aku yg brmaen hati..
adakah aku yg mnyintaimu sndiri???????????????
ketakutan..
kesedihan..
putus harapan..
jwpn kpd smua prsoaln yg wjud itu,,
trletak dlm diri msing2..
...ingat lah bhwa,, smua yg brlaku mmpunyai sebb dan alasan yg kukuh..
hari esok akn tibe tnpa kite undang..
kite hnye mmpu merncng..
ALLAH mnentukan sgalanye
~~Rindu~~
merindui mu akn mmbuatkn hidupku xtntu arah..
fikirnku mula mngimbau kenngn manis brsama..
hatiku brdengup kncng seolah2 mahu trbng kearah mu..
i want fly like bttrfly~~
 
walaupun ayat tu semua xcukup puitis
tapi tula luahan hati aku yg pling ikhlas..

khas untuk sseorang yg dulu penah mmbuat aku gembira
selalu mmberi semangat kpd aku untuk terus belajar
dan berdisiplin tapi biasala manusia
senang berubah dan cepat lupa diri
aku xslhkan dia, mgkn aku yg leka




No comments:

Post a Comment