Monday, September 5, 2011

HarI RaYa 2011..!!

menjelang hari raya
aku terasa pilu sgt
raya kali nie raya ke10 tanpa abahku
aku merindui DIA
mgkin caraku, wajahku,,,,
tak membayangkn semuanya
tapi hati ku terasa perit sgt tanpa DIA d sisi

sebelum raya, tiap2 mlm aku keluar
aku mencari sesuatu tapi tak pasti apa
mgkin ketenangan yg tidak pnh aku kecapi
malam raya merupakan kemuncak aku
aku balik kul2pagi dan telah d marahi IBUku

d sebbkn aku sedar tu mmg kesalahan aku
aku hanya mendiamkn diri
buat kali pertama aku menjadi bisu
aku tidak melawan walau sepatah pun

kehadiran seorg insan yg brnama
Ahmad
tlh mnjadikn hidupku lebih tenng
hati aku mula lembut dan jarang mmberontak
DIA sntiasa menasihatkn aku agar brlembut ngn IBUku
ALLHAMDULILLAH,, aku mmpu mngawal emosi

sejak 2010 raya aku telah berubah
raya ku trlalu sepi
hanya aku dan ibu saja yg ada d rumah arwah atuk
mgkin pakcik2 aku dah lupa jln pulg ke kmpg kut
xpela tu semua hak msing2
aku harap smpai ke tua....
aku tidak akn lupa jln utk kmbli ke kmpg hlmn

02/09/2011
aku dan rakan2 SKSB tlh d gemparkn
sahabat kami,,
Khairul Azhar telah meninggal dunia
kerana kemalang semasa hndk ke masjid
kejadian tu sgt mnyayat hati
semoga rohnya d tmpt kn d tmpt yg sptutnya

sekarang aku cuba menyebokkn diri
lagi pun tengah trial SPM
aku tahu 10/09/2011
hari yg tak dpt aku tempuhi
si DIA akn bertunang
semoga DIA bahagia..amin...

tinggal 2bulan lagi utk aku berkerah otak dan tenaga
aku akan cuba buat sehabis baek
demi masa depan aku
aku tidak mahu d pijak dan menumpang kasih lagi
aku pasti boleh..

ikhlas dariku,,
selamat hari raya
mohon ampun segala kesalahan dan dosa


No comments:

Post a Comment